Zakładanie konta

W jaki sposób założyć konto?

Wystarczy, że podasz swój adres e-mail i hasło. Później będziesz miał czas na uzupełnienie danych. Możesz również założyć konto i zalogować się przy pomocy Facebooka.

Czy mogę założyć konto testowe? Czy mogę przetestować Waszą usługę?

Oczywiście, nie sprzedajemy kota w worku. Po założeniu konta będziesz miał 20 zł na przetestowanie wszystkiego. Jesteśmy przekonani, że będziesz zadowolony :).

Tworzenie serwera

Jak długo trwa tworzenie nowego serwera?

To bardzo krótki proces. Może trwać od kilku do maksymalnie kilkunastu minut. Zwykle nie jest to więcej niż 2-3 minuty.

Jakie są graniczne parametry serwera?

Możesz wybrać od 1 do 16 rdzeni procesora i od 256MB do 32GB pamięci RAM.

Nie wiem jakie wybrać parametry serwera…

To nie jest duży problem. W tym właśnie miejscu serwery w chmurze pokazują swoją potęgę :). Nie wiesz ile serwer będzie potrzebował pamięci i mocy obliczeniowej - nie szkodzi, zawsze możesz zmienić te parametry! Wystarczy wyłączyć serwer, zmienić np. liczbę rdzeni procesora i uruchomić go ponownie. Cały proces trwa mniej niż minutę!

Czym różnią się usługi oferowane przez CloudOx od VPS?

Nazwą 'VPS' określane są zwykle usługi polegające na udostępnieniu użytkownikom kontenerów separujących dane użytkowników od siebie. Systemy używają jednak wspólnego jądra, co powoduje możliwość wzajemnego wpływania na siebie systemów VPS. Przykładem takiej technologii jest np. OpenVZ (w wersji komercyjnej pod nazwą Virtuozzo). Technologia stosowana przez ClodOx to tak zwana pełna wirtualizacja - każdy z systemów ma dostęp do wirtualnego sprzętu, używa osobnego jądra i jest w pełni odseparowany od innych systemów. Takie rozwiązanie jest bardziej wydajne, bezpieczniejsze oraz umożliwia uruchomienie dowolnego systemu operacyjnego.

Administracja serwerem

W jaki sposób mogę się zalogować na serwer?

Na serwerze po pierwszym uruchomieniu działa serwer ssh. Dane do logowania znajdziesz w panelu. Zwróć uwagę, że ze względu na specyfikę systemu Ubuntu logujesz się do niego jako zwykły użytkownik (nie jako “root”) a następnie możesz podnieść uprawnienia przez “sudo”.

Piszecie, że dysk systemowy ma 50GB, ale ja “widzę” tylko 10!

Serwery działające pod kontrolą systemu Linux są przez nas przygotowane w ten sposób, aby były jak najbardziej elastyczne. Dlatego stosujemy technologię LVM. Dysk systemowy rzeczywiście ma 50GB, ale system operacyjny jest zainstalowany na wolumenie o wielkości 10GB. Od Ciebie zależy co zrobisz z resztą miejsca: możesz np. powiększyć wolumen systemowy, możesz też założyć kolejne i wykorzystać je zgodnie z Twoimi potrzebami. Doświadczeni administratorzy z pewnością docenią takie rozwiązanie.

Coś chyba poszło nie tak i serwer “nie wstaje”. Co mogę z tym zrobić?

W panelu masz dostęp do konsoli serwera. Jest to dokładne odzwierciedlenie ekranu - możesz na nim zobaczyć cały proces uruchamiania serwera. Jeśli z jakiegoś powodu serwer nie będzie w stanie uruchomić systemu operacyjnego prawdopodobnie poprzez dostęp do konsoli będziesz mógł sprawdzić co się dzieje i naprawić problem. Za pomocą konsoli możesz też uzyskać dostęp do serwera jeśli przez nieuwagę wyłączyłeś usługę ssh.

Czy serwery w chmurze są bezpieczne?

To trochę źle zadane pytanie. Świadczymy usługi w modelu IAAS, co można rozumieć jako udostępnianie wirtualnego sprzętu. Czy sprzęt może być bezpieczny lub nie? To przecież nie od sprzętu zależy, czy serwer jest bezpieczny, ale od poprawnej konfiguracji systemu operacyjnego. Nowy serwer ma co prawda minimalną instalację systemu, jednak wymaga ona zwykle dostosowania do potrzeb użytkownika lub konkretnej aplikacji. To, czy serwer w chmurze jest bezpieczny zależy przede wszystkim od administratora systemu. Jeśli potrzebujesz pomocy w administracji serwerem - skontaktuj się z nami, przygotujemy dla Ciebie ofertę.

Czy możliwe jest, że utracę moje dane?

Na początku dobra wiadomość: serwer w chmurze są znacznie mniej narażone na utratę danych niż serwery fizyczne. Wynika to ze stosowania redundancji na każdym kroku. Dysk Twojego serwera w rzeczywistości przechowywany jest w wielu kopiach na wielu serwerach. Nawet awaria całego fizycznego serwera storage nie powoduje przerwy w pracy nie mówiąc już o utracie danych.
Mamy też złą wiadomość: możliwość utraty danych zawsze istnieje. Każdy, kto jest doświadczonym administratorem wie jak łatwo się pomylić i napisać np. “rm -rf /”... Dlatego tak ważne jest tworzenie aktualnych kopii bezpieczeństwa.

Czy świadczycie usługę administracji serwerem?

Jest taka możliwość. Jeśli potrzebujesz pomocy doświadczonych administratorów - skontaktuj się z nami.

Jestem początkujący.. Od czego zacząć?

Administracja serwerem to trudne zajęcie wymagające sporej wiedzy i doświadczenia. Ale nie martw się! Bez większego problemu znajdziesz w Internecie poradniki odpowiednie nawet dla bardzo początkujących. Również my na naszym blogu będziemy systematycznie publikować artykuły pomocne w codziennych zadaniach admina. Poradzisz sobie :).

Płatności i rozliczenia

To proste

  1. Zaloguj się do panelu.
  2. Wybierz opcję “Finanse > Doładowanie konta”.
  3. Wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto.
  4. Kliknij “Zapłać teraz”. Zostaniesz przekierowany na stronę akceptanta płatności. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
  5. Po chwili Twoje konto zostanie zasilone.

Gdzie znajdę fakturę?

Wybierz opcję “Finanse > Faktury”. Po każdej płatności faktura zostanie również przesłana na adres e-mail który został podany w profilu.

Dlaczego muszę podać dane zanim dokonam płatności?

Każda transakcja jest przez nas fakturowana. Aby wystawić fakturę niezbędne są dane odbiorcy faktury.

Nie odpowiada mi model pre-paid. Czy nie mogę po prostu dostawać faktury na koniec miesiąca?

Jeśli jesteś stałym klientem i chciałbyś otrzymywać fakturę na koniec miesiąca za zużyte zasoby skontaktuj się z naszym działem sprzedaży w celu podpisania umowy.

Jak rozliczane jest zużycie zasobów?

Płacisz tylko za to, z czego korzystasz. Jeżeli Twoje działające serwery używają w danej chwili 10 procesorów, 20 GB pamięci i 100 GB przestrzeni dyskowej - dokładnie za to płacisz. Jeżeli zmienisz bieżące ustawienia - od momentu zmiany Twoja opłata się zmieni.

Na jaki okres podpisywana jest umowa?

Ty decydujesz przez jaki okres chcesz korzystać z udostępnionej infrastruktury. Nie przywiązujemy Cię do siebie kontraktami, umowami na czas określony, cyrografami itp. Raczej staramy się przywiązać do siebie klienta jakością obsługi i rozsądnymi cenami.

Operacje na serwerach

Wyłączyłem serwer z poziomu systemu operacyjnego, ale po chwili serwer znowu zaczął działać! Co jest nie tak?

Nasz system nieustannie monitoruje poprawność działania serwerów. Ponieważ nie ma on jednak dostępu do wnętrza Twojego systemu operacyjnego nie potrafi stwierdzić co było przyczyną nagłego “zniknięcia” serwera. Dlatego nie rozróżnia on wyłączenia serwera np. poprzez wydanie polecenia “shutdown -h” od awarii. Gdy tylko Twój serwer przestanie działać zostanie on natychmiast uruchomiony ponownie. Jeśli chcesz wyłączyć serwer - użyj odpowiedniej opcji w panelu.

Nie potrafię wyłączyć serwera. Serwer ma status “Wyłączanie…” a po chwili znowu działa.

Mechanizm wyłączania serwera opera się na technologii ACPI. Gdy w panelu wybierasz wyłączenie serwera jest to dokładnym odzwierciedleniem przyciśnięcia przycisku zasilania na obudowie. Dalej za poprawne wyłączenie serwera odpowiedzialny jest już system operacyjny. Jeśli np. odpowiednia usługa została wyłączona lub wystąpił inny problem - wyłączenie serwera może nie zadziałać. Możesz w takiej sytuacji naprawić problem lub użyć opcji “Poweroff”. ALE UWAGA! To odpowiednik wyłączenia zasilania serwera! Skutkiem takiego wyłączenia mogą być np. błędy w systemie plików lub uszkodzone tabele bazy danych.

W jaki sposób usunąć serwer, który nie jest mi już potrzebny?

Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią opcję w panelu. Oczywiście musisz najpierw zatrzymać serwer. UWAGA: po usunięciu serwera dyski nie są usuwane. Ma to na celu ochronę Twoich danych przed przypadkowym usunięciem. Aby usunąć dysk wybierz odpowiednią opcję w zakładce “Dyski”. Jeśli zaznaczysz dysk do usunięcia będziesz miał jeszcze 24h na zmianę decyzji. Po tym okresie dysk zostanie ostatecznie usunięty i nie będzie już możliwości jego odzyskania.

Mam pytanie, którego nie ma na liście…

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Napisz do nas, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą niezwłocznie.